Jag har ställt in ett evenemang i november. Kan jag söka krisstödet?

Nej, du kan bara söka för inställda evenemang som skulle ha skett mellan 1 juni och 30 september 2020. Däremot kan du söka krisstödet för särskilda behov i det fria kulturlivet som öppnar enligt nedan:

Bidragsomgång 2: Krisstöd särskilda behov i kulturlivet:
  • Bildkonst, museer, litteratur med mera
    Ansökningsperiod 22 oktober-3 november
  • Scenkonst
    Ansökningsperiod 22 oktober-4 november
  • Musik
    Ansökningsperiod 22 oktober-5 november

    OBS! Mer information om Krisstöd för särskilda behov kommer i det här forumet och på vår hemsida när det öppnar.

Kulturrådet

Kommentarer

  • Vi förstår att det finns planerade evenemang som har ställts in även senare under hösten. Regeringens regelverk för krisstödet för inställda och uppskjutna evenemang bestämmer att det gäller för perioden 1 juni - 30 september. Så i ert fall hänvisar vi i stället till krisstödet för särskilda behov inom kulturlivet som öppnar den 22 oktober. Läs mer på Kulturrådets webbplats här
    Kulturrådet