Inkomstbortfall - beräknat eller faktiskt?

Om vi ställde in en konsert den 30 mars som skulle ägt rum den 31 maj. Kan vi endast söka stöd för de biljetter vi faktiskt sålt?  Eller kan vi också söka stöd för det vi uppskattar att vi hade sålt fram till den 31 maj, om konserten inte blivit inställd?

Kommentarer

  • Hej,

    Ni kan söker för en uppskattning av vilka intäkter ni skulle ha haft om ni kunnat genomföra evenemanget. Alltså inte enbart sålda (och återbetalade) biljetter.

    Vänligen,
    Anna
  • Hur förhåller det sig med det indirekta inkomstbortfallet?
    Ska vi på samma sätt göra en uppskattning av de förlorade intäkterna, i vårt fall rum, mat och dryck.
  • Hej Robert,

    Ja, fyll i en uppskattning av de förlorade indirekta intäkterna vid "Indirekt intäktsbortfall på grund av inställda evenemang".

    Och som vi anger i blanketten, så gäller att:
    Indirekt intäktsbortfall för evenemanget så som försäljning av andra produkter eller intäkter från försäljning av mat och dryck kan i särskilda fall beaktas.