Hur redovisar jag krisstöd i deklarationen?

Hur redovisar jag krisstödet i bokföringen i deklarationen?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Vi har ett inlägg under Vanliga frågor som besvarar det här.
    Följ länken här

    Bidrag från Kulturrådet är skattepliktigt eftersom det betraktas som skattepliktig inkomst av näring. Du ska redovisa bidraget i din bokföring/deklaration till Skatteverket. Kulturrådet skickar kontrolluppgifter till Skatteverket som gäller bidrag till enskilda näringsidkare. När näringsidkare ska fylla i deklarationen för Skatteverket ska man då ange att man fått bidrag från staten (Kulturrådet). Skatteverket beslutar därefter om den slutgiltiga beskattningen. För mer information kan du titta på Skatteverkets regler vid statligt kulturbidrag.

    Mvh
    Kulturrådet