Hur många har sökt de båda stöden?

Kulturrådet

Kommentarer

  • Vi har fått in drygt 4 400 ansökningar om totalt 3,3 miljarder kronor, fördelat på ca 2 200 ansökningar per stöd, varav 1,8 miljarder sökts till inställda och uppskjutna evenemang och 1,5 miljarder kronor till särskilda behov i kulturlivet.
    Kulturrådet har tilldelats totalt 880 miljoner kronor och vår utgångspunkt har varit att stötta så många som möjligt som är berättigade till krisstöden.
    Kulturrådet
  • 1.Vad innebär ”Krisstöd för särskilda behov”
    2. Kan man söka båda stöden?
  • Hej Micke.

    1. Under november månad förra året utlystes ett bidrag med den övergripande benämningen; "särskilda behov". Om det bidraget kan du läsa mer här: https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/krisstod-till-sarskilda-behov-i-kulturlivet-musik/
    2. Ja, du kommer att kunna söka båda stöden.

    mvh
    Christoph