Hur har vi aktörer informerats om denna möjlighet att söka stöd?

Denna otroligt viktiga information har vi tydligen totalt missat! Med tanke på den väldigt korta tid man hade möjlighet att söka bidraget undrar jag vilka som fick information om denna möjlighet och hur de fick reda på det?

Kommentarer

  • Hej Margaretha,
    Kulturrådet har under 2020 regelbundet och återkommande på den plattform de förfogar över, www.kulturradet.se, informerat om vilka medel och möjligheter myndigheten har bemyndigats att hantera.
    Anmäl dig gärna här för att få vårat nyhetsbrev.
    Kulturrådet
  • Hej och Tack för svar.
    Måste bara få fråga av vilken anledning ansökningstiden är så kort? ...endast är någon vecka?

    Svårt som aktör att lyckas "pricka in" att söka upp informationen just dessa veckor när man aktivt måste söka på er specifika webb!
  • Hej igen Margaretha! Här kommer lite mer utförligt svar!
    Vi har under hösten informerat om de olika krisstöden och hur man ansöker på alla våra plattformar: på kulturradet.se, i våra ordinarie nyhetsbrev, i särskilda mejlutskick till våra adressregister och inte minst i våra sociala medier så som Facebook och Instagram där vi nått över 200 000 personer genom både inlägg och annonser. Vi har även bjudit in alla branschorganisationer till digitala träffar där dessa har informerats och sedan uppmanats att sprida informationen vidare till sina nätverk, samt att vi har haft flera publika webbinarier med information kring de olika stöden och hur man ansöker. Vi beklagar givetvis att ni har missat all denna info. För att det inte ska hända igen, anmäl dig till vårt nyhetsbrev och följ oss på sociala medier. Ansökningsperioderna är korta för att ansökningarna ska granskas och stöden hinna betalas ut innan årsskiftet.

    Anmäl dig gärna här för att få vårt nyhetsbrev.
    Följ oss på Facebook
    Följ oss på Instagram
    Kulturrådet