Har verksamhetsbidrag, men kan samarbetspartner söka projektbidrag också?

Hej!
Vi har verksamhetsbidrag från KUR. Då detta är för lågt för att kunna genomföra planerat projekt undrar vi om vår samarbetspartner kan söka projektbidrag från KUR till projektet. Dvs att vi använder både en del av våra verksamhetsbidragspengar och deras projektbidragsanslag till samma projekt.
Kan man göra så?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är möjligt att göra så. Det är viktigt att det på ett tydligt sätt visas att det är ett samarbetsprojekt mellan två olika parter, och att det framgår vem som ansvarar för vad.

    Kulturrådet