God likviditet - söka ändå?

Hej,
Hur ser ni på att en arrangör söker stödet för intäktsbortfall och merkostnader för uppskjutna arrangemang men har en god likviditet / buffert och en stabil ekonomi som byggts upp genom hårt arbete dom senaste åren? Vi klarar oss genom den här första fasen men ingen vet vad som händer efter sommaren och hur det kan påverka oss i framtiden. Tycker ni att vi ska söka stöd i denna omgång? (vi uppfyller samtliga krav men har som nämnt ovan en stabil ekonomi i detta nu)

Kommentarer

  • Hej,
    Det går tyvärr inte att svara på frågan utan att ha sett ansökan och vad ni söker för.

    Generellt handlar våra frågor om likviditet och soliditet om att en organisation kan bära sig.
    Där har vi just nu inte satt några riktmärken, utan kommer att göra en sammanvägd bedömning under handläggningen.

    Så, skicka in en ansökan och förklara er situation nu och framöver.

    Vänligen,
    Anna