Globala projekt

Hej! Jag undrar vilka stöd som är lämpliga om man vill söka stöd för globala digitala projekt som rör kultur över flera världsdelar? Det finns redan upparbetade nätverk och stödet ska helst kunna fördelas till flera organisationer. Om ni har kunskap och förslag på andra internationella institutioner som erbjuder sådant stöd, tas detta också tacksamt emot!

Hälsar Aster
Tore

Kommentarer

  • Hej Tore,

    Kulturrådet har tyvärr inget bidrag för de kriterier som du beskriver. Det finns dock några bidrag inom ramen för Kreativa Europa som kan vara lämplig att söka. Där finns ett särskilt bidrag som kan vara intressant att kolla på enligt de kriterier som du anger: Medie- och informationskunnighet Information om det kan du läsa på länken ovan.

    Vänligen
    Kulturrådet