Giro-fråga

Kan vår hembygdsförening använda ett bankgiro som jag som ordförande i hembygdsföreningen innehar? Kostnaden för att upprätta ett bank- eller postgirokonto är för stor för vår lilla förening. I så fall används mitt bankgirokonto som ett transfereringskonto där pengarna sedan förs över till föreningens bankkonto

Kommentarer

  • Hej Saga,

    Man får använda enbart det bank- eller pluskonto som hör till sökande organisationen, tyvärr. Det kan ni kontakta er bank om/när ni får besked om det blir bifall för er ansökan. Om organisationen inte har bank eller plusgiro så kan ni använda 0000-0000 som bankgiro och komplettera det efter att ni får besked.

    Vänligen
    Alan