Projektbidrag bildkonst - Personer med F-skatt? Skillnad samarbetspartners/medverkande?

Hej!

Jag undrar vad jag ska skriva under "Specifikation" i budgeten efter "Personer med F-skattsedel". I mitt projekt är det fyra personer som har det. Men deras namn får inte plats i fältet. Ska jag bara skriva "Se bifogad fil" och specificera i den bifogade?

Jag undrar även vad som ska räknas som skillnad mellan samarbetspartners och medverkade konstnärer. I mitt projekt är jag konstnär men samarbetar med en filmare, en musiker samt formgivare och en researcher. Är de samarbetspartners eller medverkande konstnärer då?

Mvh,
Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia,
    Det går bra att skriva namnen på någon annan plats i formuläret t.ex. där du beskriver samarbetspartners eller deltagare, eller i en bifogad fil.

    När det gäller din andra fråga är det lite svårt att svara på då det är en definitionsfråga. I ansökan utgår man från att den som söker är projektledare eller liknande för projektet. En samarbetspartner är en del av projektägarskapet. En medverkande konstnär är just "bara" en medverkande konstnär. Du får själv definiera vilket typ av samarbete du har med konstnärerna.

    Hoppas det här besvarade dina frågor, annars får du höra av dig igen!
    Vänligen,
    Anna