Samverkan med komponist: Frågan "Citera komponisten/komponisternas beskrivning om"...

Hej!
Jag har en fråga angående bidraget till samverkan med komponist.

På sidan 6 i ansökningsblanketten står det:
"Citera komponisten/komponisternas beskrivning om musiken av det musikaliska verket i projekt."

Vad innebär det att ”citera komponisten/komponisternas beskrivning"?
Vilken beskrivning som ska citeras, speciellt då citatet kan bestå av så många tecken (1000 st)? Avses citatet gälla något som finns beskrivet i annat ställe på ansökningen eller en beskrivning som inte tas upp i ansökningen?

Kommentarer

  • Frågan gäller att komponisten ska med egna ord beskriva musiken som ska komponeras inom ramen för projektet.