Skapande skola - föreställning om sopsortering

Jag är kulturaktör och har gjort en föreställning om sopsortering och miljömedvetenhet. Jag undrar om den går in under skapande skola och ifall det går att söka bidrag för den?

Kommentarer

  • Hej,
    Ansvaret för att säkra professionaliteten enligt bidragets krav ligger helt och hållet på huvudmannen som gör den samlade ansökan (vid ansvar för många skolor) till Kulturrådet. Vi gör sedan en helhetsbedömning i samband med ansökningsomgången huruvida projekten och nämnda kulturaktörer stämmer överens med bidragets krav och villkor. Som kulturaktör kan du läsa mer här om bidraget.
    Anna