Hur söka treårigt verksamhetsbidrag, cirkus

På webbsidan för Fri scenkonst-verksamhetsbidrag så står det under punkt "2. För vad kan du få bidrag" att:

Kulturrådet har enligt budgetlagen inte någon möjlighet att ta beslut för mer än ett år i taget. Inom dans- och cirkusområdet kan dock den referensgrupp som bedömer din ansökan föreslå treåriga verksamhetsbidrag. Om referensgruppen föreslår...

Men jag kan inte se att jag någonstans i ansökan kan fylla i att jag ansöker om treårigt stöd för min verksamhet inom cirkus?

Kommentarer

  • Hej!

    Möjligheten att kryssa i att du söker ett 3-årigt verksamhetsbidrag för konstområdet cirkus saknas tyvärr i blanketten just nu.

    Vi önskar att du som söker treårigt bidrag för en cirkusverksamhet, klickar i konstområde "Dans" på sid 3 i blanketten, och skriver i fritextfältet under att ansökan gäller cirkus.

    Då kommer det upp en följdfråga där du kan välja om ansökan avser ett 3-årigt verksamhetsbidrag för konstområdet dans. Klicka i "Ja" på den frågan även om din verksamhet endast innefattar cirkus, och ange vilket år ansökan avser.

    Vänligen,

    Anna
    (Uppdaterad )