Förtydliganden - projektansökan scenkonst

Hej kulturrådet!
I ansökan till projektstöd för scenkonst står det "Bifoga CV för samtliga om ansökan avser egen produktion".
Med egen produktion, menas material som teatern har skrivit själva? Behöver vi alltså inte bifoga CVn för samtliga om vi planerar att sätta upp ett befintligt verk?

Samma förtydligande skulle jag gärna vilja se på frågan "ange typ av projekt":
Vad menas med presentation? Och vad skiljer presentation från presentation av egna föreställningar?

Sedan brottas jag varje år med frågeformuleringen " Beskriv vad ni avser att göra inom ramen för denna ansökan" - Vad vill ni egentligen se där? Praktiskt vad vi ska göra kring hela produktionen eller för exakt de pengar som ansökan åsyftar?

God fortsättning!
mvh

Kommentarer

  • Hej Jonas!
    Ursäkta att svaret har dröjt.

    Med ”egen produktion” menas en produktion som man tänker sätta upp, som kan vara eget material eller befintligt.

    ”Presentation” är gästspel. Produktioner som man t.ex. vill bjuda in till en scen eller en festival.

    "Beskriv vad ni avser att göra inom ramen för denna ansökan" - här ska man beskriva vad man vill göra rent praktiakt. I budgeten skriver ni vad pengarna går till mer exakt.

    Vänligen,
    Anna

  • Hej
    Om man ej vet exakt vart man kommer spela sina föreställningar ännu, hur fyller man i då?

    Om man vill spela sin föreställning utomhus eller i offentliga rummet men har ej sökt tillstånd än hur fyller man i då?

  • Hej,
    Om det inte är klar med vart man ska spela och inte klar med tillstånd ska man då notera det tilltänkta platsen/platserna samt ansökt tillstånd om det.
    Alan