Kommer Kulturrådet ta hänsyn till bortfall av intäkter i form av t.ex. försäljning av mat och dryck?

Försäljning av mat och dryck kan i särskilda fall beaktas. Det kommer i slutändan handla om vilket ekonomiskt behov som finns hos just den sökanden.

Kulturrådet

Kommentarer

  • Kan en restauratör som har kontrakt på försäljning av mat och dryck på en arena söka detta stöd själva när arenan ställt in alla konserter?
  • Hej Maria,
    nej tyvärr, det går inte ihop med våra riktlinjer som stipulerar professionellt yrkesverksamma konstnärer (se gärna riktlinjer).
    Det finns andra instanser som restauratör kan söka stöd hos, exempelvis för er del, Tillväxtverket.
    Vänliga hälsningar,
    Ulrika
    Kulturrådet