Förlorad inkomst

Jag hittar inga frågor och svar på en, enligt mig, viktig fråga. Mindre företag inom kultursektorn som blues och jazzmusiker som har sin huvudsakliga inkomst från spelningar på jazz och bluesföreningar, krogar, pubar, kulturhus.... Alltså mindre scener med en publik på 50p och upp mot ca 100-200p har i de flesta fall inte kunnat boka någonting till hösten 2020 eller våren 2021. Då är det varken inställda eller uppskjutna arrangemang men inkomsttappet kan vara precis lika allvarligt som för de mer etablerade artisterna som kan ha en längre framförhållning.
Jag har inte sett några bidrag som sådana kulturutövare kan söka. Eller har jag missat något??

Kommentarer

  • Hej.

    Inom det stöd som delades ut i höstas fanns det både stöd för inställda/uppskjutna evenemang samt även för särskilda behov. Det kommande stödet kommer att se liknande ut med två olika möjliga stöd att söka. Håll koll på vår hemsida under v 4 så kommer det att komma mer detaljerad information där om vem som kan söka var och för vad.
    Är du enskild musiker så skulle jag rekommendera dig att se över det stöd som idag öppnade hos konstnärsnämnden: https://www.konstnarsnamnden.se/default.aspx?id=24975

    mvh
    Christoph