Krävs förening/organisation för att söka projektbidrag?

Hej!
Måste man ha en förening eller en organisation bakom sig när man söker projektbidrag? Eller kan man söka projektpengar ändå?

Kommentarer

  • Hej Li!

    Kulturrådets projektbidrag kan bara sökas av organisationer eller grupper som är en juridisk person, eller enskild näringsidkare med F-skattsedel.

    Om din fråga gäller projektbidraget inom scenkonstområdet, så gäller följande:
    "Om du vill söka bidrag men inte uppfyller kraven på organisationsform kan en annan organisation söka bidrag för din räkning. Det förutsätter att det finns en direkt koppling mellan den sökande organisationen och din grupps verksamhet. Observera att det i ett sådant fall är den sökande organisationen som är ansvarig för bidraget." Läs mer på Fri scenkonst - projektbidrag

    Vänligen,