För vad kan jag få krisstöd för vid inställda och uppskjutna evenemang?

Du kan få stöd för intäktsbortfall eller merkostnader på grund av att evenemanget har ställts in eller skjutits upp.

Kulturrådet

Kommentarer

  • Jag skulle ha arbetat 3 veckor juni/juli 2020 som lärare på jazzkurser. Kan jag få stöd för inkomstbortfall för dessa veckor ? Med vänlig hälsning, Hans Loelv
  • Bidrag från Kulturrådet söker man som juridisk person och ska representera en grupp, ensemble, arrangör eller annan gruppering av konstnärlig verksamhet. Enskilda aktörer vänder sig till Konstnärsnämnden.
    Nikola