Flera projekt i en ansökan

Går det att söka bidrag för olika saker i samma ansökan?
Johan

Kommentarer

  • Om man vill söka för ett projekt som innefattar två eller flera aktivitetstyper, d.v.s ’arrangera konserter’, ’beställa nyskriven musik av komponist’, ’genomföra turné eller konsertprojekt med en musikgrupp’ och/eller ’producera, ge ut och marknadsföra en musikutgivning’ kan man göra det inom ramen för en och samma ansökan. I blanketten ska den sökande parten beskriva hur hela projektet konkret ska genomföras och vilka personer som ingår med mera.

    Men, om man vill söka bidrag för olika separata projekt med olika innehåll ska man göra en ansökan per projekt.

    En exempelblankett finns under steg 4 Hur ansöker du? i bidragsinformationen. Titta i den när ni planerar er ansökan. Läs alltid bidragsinformationen i sin helhet innan ni gör er ansökan: Projekt inom musikområdet (kulturradet.se).
    Kulturrådet