Finansiering litteraturstöd

Hej!
Kan jag söka litteraturstöd till en bok som ska ges ut av ett förlag i Sverige där jag själv får finansiera boken genom att söka tryckningsbidrag i olika fonder. Har redan fått en summa av Kungliga Patriotiska Sällskapet so what about Kulturrådet?

Vänligen
Birgitta

Kommentarer

  • Hej Birgitta,
    Hur boken finansieras är inte avgörande för om man kan söka bidraget eller ej. Det är dock alltid förlaget som söker litteraturstödet, och det görs efter att boken givits ut. Förlaget ska bedriva utgivningsverksamhet av professionell art och vara verksamt i Sverige. Läs mer om definitionen av ett professionellt förlag på bidragets sida.

    Vänligen,
    Anna