Musikarrangörer: Vi arrangerar en festival, ska vi söka verksamhetsbidrag eller projektbidrag?

Hej!

Tidigare om var en förening som förutom sin vanliga årsverksamhet även driver en festival skulle man söka stöd för båda delarna i form av verksamhetsbidrag från riksorganisationen. Nu när vi söker direkt från er, ska vi fortsätta med det eller ska vi skicka in två ansökningar, en för verksamhet och en för projekt (festival)?

Kommentarer

  • Hej,
    Ni skickar in en samlad ansökan om verksamhetsbidrag på samma sätt som till riksorganisationen, d.v.s. som även inkluderar festivalen. I ansökan kryssar ni i för både konsertverksamhet och festival.

    Med vänlig hälsning,
    Anna