Ersättning till upphovspersoner inom scenkonst

Kan vi söka stöd för samtliga funktioner i ett projekt som avser musikdramatik, d v s sångare, musiker, regi, ljusdesign, textförfattande och tonsättning?
Catharina

Kommentarer

  • Hej Catharina,

    Ja, du kan söka stöd för samtliga funktioner. I den ekonomiska kalkylen i blanketten ska du uppge kostnader för:

    * Löner till konstnärlig personal, inklusive sociala avgifter (1)
    * Löner till övrig personal (inklusive sociala avgifter)
    * Arvoden till konstnärlig personal med F- eller FA-skatt (1) Specificera
    * Arvoden till övrig personal med F- eller FA-skatt

    Med konstnärlig personal avses exempelvis scenkonstnärer, dramatiker, koreografer och regissörer.
    Kulturrådet