Kan en DJ söka krisstöd?

Sökresultat för: Hej! Hur kan Det Vara Så Att Ni Inte Räknar DJ's Som Ett Yrke Då Man Har Det Som Yrke ch Får Betalt För Det???? Andra Myndigheter Så Som FK Räknar DJng Som Yrke!

Kommentarer

  • Hej Jörgen,

    Många har absolut DJ som yrke. Det är dock inte alltid de omfattas av våra stöd.

    Enskilda artister/konstnärer (t.ex. professionella DJ:s) kan söka Kulturrådets krisstöd i egenskap av kulturaktör om ansökan gäller ett samarbete som avser ett gemensamt projekt eller verksamhet där två eller flera enskilda konstnärer ingår och om ansökan i övrigt uppfyller kriterierna för bidrag.

    Enskild konstnär kan dock inte beviljas krisstöd från Kulturrådet enbart för sin egen konstnärliga verksamhet.

    Enskilda kulturaktörer som enbart söker för egen räkning omfattas istället av Konstnärsnämndens krisstöd och uppmanas att söka stöd därifrån. Alla DJ:s är heller inte professionella kulturaktörer enligt våra definitioner.

    Kulturrådet
    (Uppdaterad )
  • Definiera "definitioner" tack.
  • Hej,
    Läs om Kulturrådets definitioner på vår hemsida här.

    Mvh
    Elisabet

    Kulturrådet