Fritidsaktivitet eller frivillig verksamhet som Skapande skola-projekt?

Är frivillig musikundervisning utanför skoltid enligt El Sistema-modellen en verksamhet som kan få stöd via Skapande skola?

Kommentarer

  • Nej, bidraget kan inte användas till fritidsaktiviteter eller frivillig verksamhet utanför skoltid. Alla projekt inom Skapande skola bidraget ska genomföras under obligatorisk skoltid.
    Kulturrådet