Musikarrangörer: Hur ska jag skriva den ekonomiska kalkylen när vi ännu ej genomfört alla konserter?

Hej!

Söker verksamhetsbidrag för musikarrangörer och undrar hur jag ska skriva den ekonomiska kalkylen för innevarande år när vi har ett par konserter kvar att genomföra och därför inte vet slutsumman, varken publikantal eller hur ekonomin landar.

Tack för svar.

Kommentarer

  • Hej Elin!

    Man anger preliminära siffror för intäkter och kostnader innevarande år, eftersom året inte är slut ännu.
    Publiksiffror för ännu ej genomförda konserter ska inte anges alls.

    Hoppas detta svar är till hjälp för dig! Annars är du välkommen att höra av dig igen.

    Vänligen,