Dela pengarna per elev eller gå till speciella årskurser

Vi har fått beviljat kulturstöd för skapande skola och tänker att för att vi ska kunna göra bra aktiviteter vill satsa på tre olika årskurser istället för att alla elever alltid gör något litet. Tex att fsk, åk 2 och åk 4 får ta del av hela skolans peng. Får vi göra så?

Kommentarer

  • Hej Hanna,

    Det låter som en mycket bra och klok satsning för att få till kvalitativa projekt som når bidragets syften. Det viktiga för oss är att era projekt följer ansökan. Om ni gör stora förändringar i projektuppläggen och byter konstformer och aktörer så kan ni maila in en förfrågan om projektförändring till oss på skapandeskola@kulturradet.se.

    Vänligen
    Alan
  • För att vara tydligare: kan vi ansöka om pengar för alla elever på skolan men sedan låta tre av sju årskurser använda pengarna? Så på deras sju år hos oss får ta del av skapande skola-projektet tre ggr...
  • Hej igen Hanna,

    Skriv gärna till skapandeskola@kulturradet.se för att få rätt svar.

    Vänligen
    Alan