Är krisstödet ett s.k. De Minimis-stöd?

Är Krisstödet till särskilda behov i kulturlivet ett sk De Minimis - stöd?

Kommentarer

  • Nej, det är det inte. Kulturrådet ska föra register över och rapportera de utbetalade stöden till Skatteverket och Tillväxtverket - regler baserade på ett tillfälligt rambeslut från EU-kommissionen. Kulturrådet ska föra register över lämnade stöd enligt i enlighet med 12 a § lag (2013:288) och 6 § 3 p förordning (2016:605).
    Nikola