Söka bidrag för renovering av dansbana?

Jag är ordförande i en sommarstugeförening. Vi har en dansbana från början 40-tal som är i behov av en renovering. Vi har en frivillig medlemsavgift då vi arrenderar marken av kommunen så vi har inte möjlighet att få fram ca 50 000 kr som behovs för att byta ut murket trä, dra om ön och ev måla. Dansbanan används inte så mycket till dans som till midsommarfirande, föreningsmöten, loppis, filmvisning och fikamingel. Vi vill så gärna att den ska finnas kvar så nu vänder jag mig till er om råd. Kan vi söka bidrag hos er till vår dansbana?
Mvh
Malin

Kommentarer

  • Hej Malin!

    Kulturrådet har tyvärr inga bidrag som kan sökas för renoveringar.

    Men jag rekommenderar att du vänder dig till Riksantikvarieämbetet, https://www.raa.se/, de kanske kan informera dig om något lämpligt bidrag att söka.

    Lycka till!

    Vänligen,