Byte av person ansvarig ansökning verksamhetsstöd, policy ang utställningsbidrag grupputställning

Hej, jag är ansvarig för ansökan om verksamhetsbidrag för Kaleido konsthantverk i Uppsala. Tidigare var det Sara Hjelmstedt, jag har hennes inlogg men skulle behöva en egen för Kaleidos räkning.
Ytterligare en fråga angående grupputställningar; vi planerar en kurerad grupputställning till nästa år med inbjudna konsthantverkare. Vi har tidigare sökt utställningsbidrag för grupputställning men inte fått det. Vi har själva inte ekonomin att betala enligt MU-avtalet. Hur ser regelverket ut hos Kulturrådet i den frågan?
Jenny Edlund