Vilka kostnader kan man söka för vid ansökan om samverkan med komponist?

När det gäller ansökan för samverkan med komponist - kan man söka för medel utöver själva upphovskostnaderna?
Helena Melin

Kommentarer

  • Hej,

    Om du söker endast för att beställa ny musik så är det endast komponistarvodet du kan söka för. Om du söker för beställning av ny musik, och för att framföra den (dvs kryssar i fler rutor tex även konsert/turné) så kan du söka för och inkludera kostnader för även det.

    Vänligen,
    Nadia