Bordlagda ärenden Krisstöd till stora arrangörer och aktörer

Hej, när publicerar ni besluten för bordlagda ansökningarna gällander Krisstöd till stora arrangörer och aktörer, tänker på dom stora multinationella bokningsbolaget som Live Nation, Luger, Blixten, United Stage etc? Med vänlig hälsning, /Sara

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Den tredje och sista fördelningen av krisstödet har nu gjorts.
    Här  kan du läsa om besluten inom krisstödet och se samtliga fördelningar.

    Vänligen,
  • Kommer det nya stödpengar?
    Hur kan vi som kommer att gå omkull söka bidrag för att fortsätta verksamheten? De stora drakarna har fått sina bidrag men kommer inte att skapa nya projekt för oss i andra ledet att bita tag i.
    Finns det andra pengar att söka?
    För oss saknas snart en miljon för att fortsätta.
    Då kommer de stora arrangörerna att drabbas genom att vi inte kan leverera de underlag som de behöver.
    Roland

  • Hej Roland,
    Kulturrådet har inte fått något nytt uppdrag från regeringen att dela ut ytterligare stödpengar. Följ vår hemsida och regeringens hemsida där nyheter publiceras löpande. Konstnärsnämnden har fått ytterligare 20 miljoner att dela ut, gå in där och se vad som gäller.
    Mvh
    Elisabet