Bokgåvor till förskolan - rekvisition

Jag har fått en rekvisitionsblankett för bokgåvor till förskolan. Vem ska fylla i den blanketten, är det folkbiblioteket?

Kommentarer

  • Hej!

    Det är kommunen som ska rekvirera pengarna. Kommunen kan själv avgöra vilken förvaltning/kommunal verksamhet som ska fylla i blanketten. Det viktiga är att villkoren för bidraget uppfylls: att pengarna används för att bekosta förskolornas beställning av böcker.

    /Eva
    Kulturrådet
  • Hej, finns det en färdig lista med tiltlar att välja mellan?
    Och vart hittar jag den isåfall?

  • Information om vilka böcker som finns i urvalet kommer under de närmaste veckorna.

    Kulturrådet
  • Hej
    Ska varje förskola göra en egen beställning eller gör huvudmannen/kommunen en gemensam beställning gällande bokgåvor?
    Zejfa//
  • Hej

    Det kommer eventuellt att vara möjligt för kommunerna att omfördela bidragen efter förskolornas aktuella behov och storlek. Vi kommer att gå ut närmare med information om detta när beställningslösningen är klar.
    Kulturrådet
  • Hej!
    Till vem i kommunen går rekvisitionen?
  • Vi återkommer med mer information vid ett senare tillfälle.
    Kulturrådet
  • Vi är en fristående huvudman som verkar i flera kommun, ska vi vända oss till de aktuella kommuner för inköp av böcker eller kan vi ansöka om rekvisitionen själva? (ca 160 förskolor som verkar i över 30 kommuner)
  • Hej Coral

    Det är förskolenheten på respektive kommun som bär ansvaret för genomförandet av det relevanta bidraget.
    Kulturrådet