Böcker i förskolan

Hej,
Jag utbildar mig till en sls-utvecklare och genom utbildningen kom jag i kontakt med kulturrådet. Representanterna i rådet pratade om att förskolor kommer att få ett antal barnböcker och litteratur, men visste inte riktigt när det ska börja gälla. Vet ni mer om detta? och hur kommer det att ske?
Hälsningar
Fatima

Kommentarer

  • Hej Fatima. Ja det stämmer.
    Mer info finns via denna länk http://www.kulturradet.se/nyheter/2018/Kulturradet-satsar-pa-lasning-i-forskolan/

    Kulturrådet
  • Hej igen Fatima!

    Nu finns det mer information att ta del av rörande satsningen på läsfrämjande insatser i förskolan, som bl.a. består av att alla förskolor i Sverige får gratis böcker. Läs mer här!

    Vänligen,
  • Hej,
    Det är fortfarande oklart hur vi som fristående förskola ska få bokgåvan, eftersom kommunen inte är våran huvudman. Hur går man tillväga? Ska vi själva kontakta de som är ansvariga för bokgåvan eller ska vi kontakta Kulturrådet?

    Tack på förhand
    Fatima
  • Hej Fatima

    Eftersom ni är en fristående skola så går det bra och ni kommer att kunna lägga beställningar (via webbshop direkt till leverantör) under våren utifrån ett bestämt belopp som inte får övertrasseras. Leverantören samlar ihop fakturorna och fakturerar kommunerna, men paketen distribueras till respektive förskola, om kommunerna inte önskar något annat. En rekvisition med utbetalning skickas ut i mitten av november och bokbeställningarna kommer gå att göra under 2019
    Kulturrådet
  • Hej igen,
    Kan ni förklara lite mer hur vi kan  gå till väga? Viken webbshop? leverantör?
    Vi kanske är till och med sena ute!

    Hör av er, tack.

    Vänligen
    Fatima Kh.
  • Hej Fatima

    Den senaste informationen om bidraget kommer att uppdateras kontinuerligt. Bidraget kommer att verkställas under 2019.

    Kulturrådet