Musikarrangörer: Kan vi ha en blandad ensemble, med både professionella och amatörer?

För projektbidraget för musikarrangörer gäller att det ska vara professionella musiker och att stödet inte får gå till amatörverksamhet. Vad gäller för orkester som består av både professionella och amatörer och som har professionell dirigent?

Kommentarer

  • Hej Christine,

    "Grad av professionalitet blir en bedömningsfråga, utifrån hur gruppen musiker ser ut och projektets karaktär. Ett eventuellt beviljat bidrag riktar sig till yrkesverksamma musikers medverkan."

    Vänligen
    Alan