Hitta rätt ansökningsblankett, bidrag till musikarrangörer

Jag ska söka bidrag till musikarrangörer. Hur hittar man rätt
ansökningsblankett när man är inloggad på sitt konto?

Kulturrådet

Kommentarer

    1. Logga in på vårt användarkonto via vår onlinetjänst
    2. Klicka på fliken ”Ny ansökan”
    3. Under rubriken ”Ny ansökan” dyker underrubriken ”Välj blankett” upp. Där väljer du ”Musikarrangörer”
    4. Efter det kommer ”Välj vilken typ av bidrag” upp, där du väljer ”Verksamhetsbidrag” eller ”Projektbidrag” beroende på vilket bidrag du ska söka.
    5. Till höger om ”Välj vilken typ av bidrag” och till vänster om underrubriken ”Ansök i god tid” väljer du funktionen ”Vald blankett”
    6. Därefter kommer ett nytt fönster att öppnas som är själva ansökningsblanketten. Den går nu att börja fylla i. Blanketten går också att spara under tiden du arbetar med den, så du behöver inte fylla i och skicka in den vid ett och samma tillfälle.
    7. Om något problem uppstår, kontakta Kulturrådets support på e-postadressen support@kulturradet.se eller på telnr. 08-51926401.”
    Kulturrådet
  • Hej,
    I ansökningsblanketten för verksamhetsbidrag musikarrangörer är det lite svårtolkat vad som avses med "kommande år" under UPPGIFTER OM PLANERAD VERKSAMHET. Jag gissar att man avser kalenderåret 2019, men det kan ju också tolkas som den kommande 12-månadersperioden.
    Så bara för att vara säker ...
    Hälsningar
    Stig

  • Stämmer, det avser det kommande kalenderåret 2019.

    Kulturrådet
  • Vilka bilagor är obligatoriska vid ansökan om projektbidrag för musikarrangör?
  • Det finns inga obligatoriska bilagor
    Kulturrådet