Bidrag kulturtidskrifter - storlek på stöd? Redovisning?

Hur stort bidrag kan vi söka för? Hur vill ni att vi redovisar?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Det finns ingen angiven summa för storleken av bidrag. Storleken är relaterad till er ekonomi och utgifterna för tidskriften. Ni måste ha en kalkyl som ni anger i ansökan och ska redovisa för både inkomster och utgifter. Ni söker för de pengar som ni saknar när ni har gjort den beräkningen. Kolla gärna en kopia av blanketten här för att få klarhet i frågan.

    Redovisningen för bidrag sker i efterhand. För tidskrifter är det dels utgivningen men senare redovisar man enligt instruktioner från Kulturrådet. Där redovisar man en digital blankett samt skickar några bilagor som anges i beslutet.

    Vänligen
    Alan