Bidrag till internationella nätverk

Hej!
Kan alla juridiska personer söka bidraget till internationella nätverk eller är det avsett för ideella riksorganisationer som samlar andra juridiska personer? Alltså skulle ett kommersiellt spelställe i Sverige kunna söka stöd för att vara del i ett internationellt nätverk?
Anonym

Kommentarer

  • Hej,

    Om man representerar en organisation eller ett nätverk inom Kulturrådets verksamhetsområde kan man söka stödet.

    Den sökande ska vara en juridisk person eller enskild näringsidkare med F-skattsedel som är professionellt verksam i Sverige.

    Med juridisk person menas det ett företag, en verksamhet eller en organisation som har samma juridiska rättigheter som en fysisk person som exempel är aktiebolag, handelsbolag och ekonomiska föreningar. Även enskild näringsidkare med F-skattsedel kan söka bidraget.

    Vänligen
    Alan