Bidrag till amatörkörs gästspel utomlands

Fråga: är det enbart professionella kulturaktörer som kan komma i fråga för bidrag till gästspel utomlands, eller kan en amatörkör söka stöd?

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Turnébidraget kan sökas av professionella fria musikgrupper. Med professionell musikgrupp avses en grupp eller ensemble som bedriver sin verksamhet yrkesmässigt.

    Vänligen,