Huvudman med stor geografisk spridning - hur funkar det för att söka Skapande skola?

Bidraget verkar vara riktat till kommuner. En huvudman med många skolor över hela riket har svårt att skriva in en ansökan enligt de nya kraven. Är det ingen idé att söka?

Kulturrådet

Kommentarer

  • Bidraget utgår från huvudmannens verksamhet och är inte kopplat till hur huvudmannen är geografiskt organiserat.

    Huvudmannen kan vara antingen en kommun eller fristående skola/förskola.

    Kulturrådet