Bidrag körresa

Hej, vi är kör på 20 personer som har blivit inbjudna till en festival i utlandet nästa sommar.
Var kan jag hitta om vi kan söka bidrag och vad ni i så fall vill veta?
I vilken storleksordning ligger bidragen och har ni många som söker?

Kommentarer

  • Hej Monica,
    Vi har ett bidrag som kallas Turnébidrag som kan sökas för internationella turnéer tre gånger per år. All information för sökande finns där. Kolla gärna på vår hemsida för rätt ansökningsdatum. Vad gäller storleken för bidraget så varierar den från fall till fall beroende på kostnaderna och antal deltagare. För att få en uppfattning om det kan ni kolla tidigare beviljade bidrag här. Antalet sökande kan också variera och gå upp till 20-40 sökande varje omgång.

    Med vänlig hälsning

    Alan