Bidrag för svensk musik i utlandet

Hejsan,
Jag söker information om bidrag för spridande av svensk musik i utlandet.

Jag är själv svensk yrkesverksam musiker bosatt i Storbritannien. I ca 3 år har jag arbetat med en projekt tillsammans med engelska musiker där vi jobbat med Sveriges Medeltida Ballader och satt ihop en föreställning med musik, sång och berättelse där allt kommer ifrån just denna samling. Förra året sökte och beviljades jag anslag för två pilot föreställningar av Arts Council England och dessa bemöttes väldigt väl. Tanken är nu att turnéra i Storbrittanien och jag blev rekommenderad av svenska ambassaden i London att undersöka om det finns bidrag att söka från Sverige.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej,
    Här kan du kolla om du är berättigad för att söka bidrag från Kulturrådet. För att kunna söka måste man söka det genom en svensk organisation eller fri aktör. Med fri aktör avses organisationer som saknar  kommunal, regional eller statlig huvudman. Läs gärna även Turnébidrag här.

    Vänliga hälsningar
    Alan