Bidrag för spridning av kulturtidskrifter- söka för ej publicerat projekt

Hej,

Jag vill att veta om det är möjlig att ansöka bidragen för ett projekt som har inte publicerad ännu (på grund av brist på verktyg och material).

Tanken är att projektet presenteras i ett fysiskt format och har månatlig publikation

Är det möjligt att ansöka bidrag för att finansiera ett projekt från grunden?

Mvh,
Camilo

Kommentarer

  • Hej,
    Spridningsbidraget kan inte sökas av en enskild tidskrift för produktion eller för att starta en tidskrift. Det kan endast sökas för spridning och marknadsföring av flera kulturtidskrifter gemensamt.

    Produktionsstödet för kulturtidskrifter kräver att tidskriften har utkommit med fyra nummer.

    Vänligen,
    Anna