Bidrag för översättning

Hej
Jag ska översatta några svensk barn och ungdomar böcker  till persiska. Jag vill veta om kan jag få bidrag?

Kommentarer

  • Hej!

    Förlag kan ansöka om Kulturrådets översättningsstöd.
    Du som är översättare kan inte själv ansöka om det stödet.

    Läs gärna lite mer om översättningsstödet via länken.
    Du är välkommen att höra av dig igen om du har fler frågor!
  • Hej!

    Jag vill veta hur ett förlag ansöker om stöd för översättning av barnböcker från arabiska till svenska.
    Tvärtom vet jag.
    TACK
  • Hej Hamid,
    Det finns inget bidrag för översättning till svenska. Det enda som finns är det vanliga litteraturstödet som man söker när boken är färdigtryckt. Man söker litteraturstödet när boken är klar.

    Vänligen
    Alan