Beviljas ett lägre belopp än det sökta Skapande skola-bidraget?

Ni nämner att avslagen i samband med ansökan kommer att bli fler p.g.a den ökade konkurrensen. Hur bedömer ni ansökningarna? Och kan man bli beviljad ett lägre belopp än det sökta?

Kommentarer

  • På grund av den ökade konkurrensen om bidraget och att bidraget översöks med det dubbla så ser det generellt ut så att majoriteten av beviljade ansökningar får ett lägre belopp än det sökta även om ansökan uppfyller bidragets krav. Det beror också på hur mycket medel en huvudman söker förstås.

    vår hemsida under rubrik 5: Hur bedömer vi din ansökan? kan du läsa mer om våra bedömningsgrunder.

    Anna