Bidrag till förskolan 2021/22?

Hej,
Om förskola inte längre ska få skapande skola peng hur ska förskolan istället ges möjlighet till kultur och scenkonst- finns det några politiska förslag kring detta i 2021 budget förslag?

Det känns som om barns kulturella rättigheter håller på att prioriteras bort helt. I tex Stockholm stad brukar enkät för förskola , så mäter staden inte ens om föräldrar är nöjda med barn tillgång till kultur längre - det har blivit oviktigt!
Jag tror att tillgången till barnkultur kommer bli en klassfråga.
Kunskapen kring tex musik i lärarutbildningen är nere på minimala nivåer eller är obefintliga
Så trot barnkonventionen, så får barn istället sämre tillgång till kultur. Otroligt sorgligt!
(Uppdaterad )