Konsertverksamhet: Beräkning av biljettintäkter vid restriktioner

Hej! Vi är en professionell musikgrupp som vill fortsätta arrangera konserter hösten 2022. Om man vill söka t.ex bidrag för konsertverksamhet 2022 men inte vet om nuvarande restriktioner kommer att vara kvar, hur ska man då räkna på biljettintäkter i sin budget? Ska man utgå från nuvarande restriktioner eller utan restriktioner/platsbegränsningar i valda lokaler osv?
Hanna

Kommentarer

  • Hej,
    Budgetera utifrån att nuvarande restriktioner inte finns kvar hösten 2022, men var också tydliga med att ni avser följa de restriktioner som eventuellt kan gälla vid tillfället för konserterna, och att intäkterna i så fall kommer att påverkas.

    Mvh
    Elisabet