Behöver en scenkonstföreställning kopplas ihop med eget skapande?

Scenkonst som konstform och att förstå tex teater kan inte göras utan att se teater. Hur hårt bör det kopplas ihop med det egna skapandet?

Kommentarer

  • Enligt bidragets syften, oavsett kulturform, ska elevers eget skapande alltid vara i fokus. Det egna skapandet ger en fördjupning och ett mervärde till skolans eget kulturuppdrag.