Begära ut ansökan

Kan en privatperson begära ut information om vilka som har sökt ett visst bidrag?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Kulturrådet är en statlig myndighet som lyder under offentlighetsprincipen, som regleras i tryckfrihetsförordningen. Ansökningshandlingar och listor över sökande är som huvudregel offentliga och kan komma att lämnas ut vid begäran.

    Större bidragsfördelningar publicerar vi på vår webb under Beviljade bidrag.

    Sökande som inte har beviljats bidrag finns dock inte med på dessa listor. Men du kan begära ut denna information från oss.

    Vill du begära ut en handling eller få information om en bidragsfördelning som inte finns publicerad på hemsidan, maila vår registratur på kulturradet@kulturradet.se så behandlar de din begäran.
    Anna
    (Uppdaterad )