Barn- och ungdomsbokskatalogen 2018/2019

Hej,
Var och hur beställer jag årets barn- och ungdomsbokskatalog?
Anna

Kommentarer

  • Den nya katalogen går att förbeställa redan nu och kommer vecka 44.

    Katalogen beställs här!

    Med vänliga hälsningar,
    Anna
  • Hej!

    Jag har beställt men inte fått katalogerna än. Hur lång tid brukar det ta att få katalogerna? Det var 2 veckor sedan jag beställde.

    Med Vänlig hälsning
  • Hej Mari,
    Katalogerna som förbeställts bör nå er senast den 26 oktober 2018.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej!
    Hur gör ni urvalet till katalogen? Jag förstår att ni tittar på kvalitet enligt ett antal kriterier men har ni koll på "alla" titlar? Bör mindre bokförlag skicka böcker till er för att ha en chans att komma med? När är i så fall deadline för nästa katalog? Hittar ingen info angående detta på sidan.

    /Ingrid
  • Hej Ingrid,
    Urvalet görs av en extern urvalsgrupp. De förlag som står på vår
    lista (= de som visat intresse att skicka in böcker till urvalet) får en
    inbjudan i början av året att skicka böcker till urvalsgruppen. Det ska vara
    nyutkomna böcker. Urvalsgruppen väljer sedan de titlar som ska vara med.
    Deadline för att skicka in böcker till urvalsgruppens ledamöter kommer
    antagligen ligga kring mitten av maj. Önskar ni nås av en inbjudan mejla
    henriette.zorn @kulturradet.se.

    Eftersom det utkommer en oändlig mängd barn- och ungdomsböcker kan vi inte ha koll på alla, men ledamöterna i urvalsgruppen har en god överblick.

    Vänligen,
    Anna
  • Hur många kataloger finns det i en låda/kartong?

  • Hej Emma,
    Det är ca 75 kataloger i en kartong.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet