Avslag krisstöd till inställda/uppskjutna evenemang avslagen - kan man ändå få...

Om man fått sin ansökan om krisstöd till inställda och uppskjutna evenemang avslagen, kan man ändå få sin ansökan om krisstöd till särskilda behov i kulturlivet beviljad?

Ja, oavsett man fått ansökan till krisstöd till inställda och uppskjutna evenemang beviljad eller avslagen, kan man beviljas stöd till särskilda behov i kulturlivet. Dessa besked lämnas under v. 50.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi är en ganska nystartad förening Eskilstuna Sommaropera och Moderna Operan som har haft föreställningar strax utanför Eskilstuna sommaren 2019, vilka gjorde stor succé och vi planerade att fortsätta med ny operaföreställning 2020. Vi gick med vinst och föreställningarna var fullbelagda 2019. Nu undrar jag om vi kan söka bidrag inför sommaren 2021, då förra sommaren planer är fastlagda och vi har kommit långt i planering, men vi saknar de medel som vi borde ha fått in från förra sommaren.

  • Hej.

    De exakta riktlinjerna för det kommande krisstödet är under bearbetning just nu så jag råder dig och er att hålla koll på hemsidan under slutet av månaden, när vi siktar på att förmedla ut de färdigskrivna riktlinjerna för att så få svar på din fråga.

    mvh
    Christoph